پشتیبانی واتساپ: 09216012489

شرایط و شیوه‌ی بازگرداندن کالا

گارانتی تعویض در صورت ایراد فنی

فروشگاه اینترنتی چیستاالکترونیک همواره خرسندی مشتریان خود را درنظر داشته است و در همین راستا امکان مرجوعی در صورت ایراد فنی یا مغایرت کالاهای ارسالی طی 7 روز را برای خریداران فراهم کرده است. لطفا به صورت کامل قوانین را مطالعه نمایید. خرید اینترنتی از فروشگاه چیستا به منزله پذیرش تمامی قوانین از طرف مشتری خواهد بود.

نکات مهم

  1. لطفا پیش از هرچیز از درستی مراحل تست کالا اطمینان حاصل فرمایید. بررسی کنید که آیا عدم کارکرد کالا، تنها مربوط به ناسازگاری با دستگاه شما ( گوشی موبایل، هدفون، اسپیکر، ضبط، تبلت، آمپلی فایر، اینورتر یا... ) است یا روی دیگر دستگاه‌ها نیز ایراد وجود دارد؟
  2. مشتری تا 7 روز حق انصراف از خرید را دارد. البته در صورتی که کالا، بسته‌بندی و پلمپ آن کاملا سالم بوده و از نصب، لحیم‌کاری و راه‌اندازی و.. آن خودداری شده باشد و در صورت خارج شدن کالا از شرایط اولیه امکان مرجوعی وجود ندارد.
  3. مشتری در صورت مغایرت کالا یا ایراد فنی و فیزیکی باید از هرگونه استفاده و خارج کردن دستگاه از شرایط اولیه ( باز کردن پلمپ، پلاستیک، اقدام به نصب و روکش و... ) خودداری نمایید و طی 24 ساعت مغایرت را اطلاع دهد.
  4. لازم است قبل از مرجوعی، مورد را به صورت رسمی و نوشتاری طی نهایتا 24 ساعت پس از تحویل، از طریق رایانامه (ایمیل) رسمی یا پشتیبانی اطلاع رسانی نمایید. ( همکاران فرم درخواست مرجوعی را برای شما ارسال خواهند کرد، پر کردن فرم مرجوعی الزامی است )
  5. کالاهایی مانند انواع بورد، درایور LED و ماژول الکترونیکی، آمپلی‌فایر، منبع تغذیه، اینورتر مبدل برق، تایمر و.. الزاما باید توسط متخصص دارای پروانه رسمی از نهادهای مربوطه نصب و راه‌اندازی شوند در غیراینصورت گارانتی 7 روزه شامل موارد نصب شده توسط اشخاص فاقد پروانه کسب رسمی، صدمات و ضایعات ناشی از ضربه، سقوط، حمل ونقل، تماس یا نفوذ آب و مواد شیمیایی، آتش و حرارت زیاد، گرد و غبار شدید، نوسانات برق، اضافه یا کاهش ولتاژ و شدت جریان، اتصال کوتاه، جابه‌جا متصل شدن سیم برق و حوادث طبیعی نمی‌شود.

شرایط بهره‌گیری از گارانتی 7 روزه

  1. تحویل کالا از مامور پست توسط مشتری به معنای تحویل سالم کالای خریداری شده و کامل بودن محتوای بسته است.
  2. مشکل فنی یا مغایرت ظاهری و فنی کالا باید نهایتا 24 ساعت پس از دریافت کالا، از طریق ایمیل رسمی یا پیام‌رسان پشتیبانی به فروشگاه آگاهی‌رسانی شود.
  3. لازم است کارتن و جعبه‌ی کالاها، سالم نگه‌داری و از دور ریختن یا آسیب به آن جداً خودداری شود. ( در غیراینصورت شامل ضمانت 7 روزه نمی‌شود )
  4. برچسب زدن یا درج نوشتار، نشانی یا هر چیز دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان بهره‌جستن از گارانتی را از میان خواهد برد.
  5. گارانتی تعویض شامل عدم کارکرد بر روی یک دستگاه شخصی نمی‌شود. مسئولیت بررسی سازگاری کالای خریداری شده ( مانند دانگل، اینورتر، تایمر، منبع تغذیه، برد و ماژول و..) با خریدار است. (برای نمونه کار نکردن کالا روی یک گوشی موبایل، ضبط، هدفون خاص شامل گارانتی 7 روزه نیست)
  6. این سامانه ایرادهای فنی و ظاهری (شکستگی، خط، خش و مانند آن روی بدنه کالا) که در هنگام حمل و نقل توسط مامور پست یا مشتری یا در پی به‌کارگیری نادرست کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود. بهره‌گیری نادرست شامل مواردی مانند ترابری و جابجایی، نصب و راه‌اندازی نادرست، تنظیمات غلط، کاربرد غیرمعمول و غیرتوصیه شده در کاتالوگ و راهنما، نگه‌داری و استفاده‌ی غیر از پیشنهاد سازنده کالا (قید شده در راهنمای کالا) را شامل نمی‌شود.
  7. کالاهای الکترونیکی حساس مانند انواع برد فلش‌خور،  درایور LED، آمپلی‌فایر، منبع تغذیه انواع ماژول، کیت، اینورتر، مبدل برق، شارژر باتری و... تنها باید توسط متخصص و تعمیرکار دارای پروانه رسمی از ارگان‌های مربوطه نصب و راه‌اندازی گردند. در صورتی که این کالاها توسط افراد غیرمتخصص و فاقد مجوز نصب شوند شامل گارانتی نخواهند بود.
  8. در صورت ایراد فنی، کالا باید همراه با فاکتور نصب ( با درج مبلغ دریافتی )، فرم مهر و امضا شده توسط نصاب ( دارای شماره پروانه رسمی ) بازگشت داده شود. در نامه مذکور تعمیرکار باید تمامی مراحل نصب و عیب‌یابی را ذکر نموده و در نهایت تایید نماید که ایراد فنی از آغاز وجود داشته است. در غیراینصورت کالا توسط تعمیرکار مجاز بررسی گردیده و در صورت اعلام ایجاد آسیب توسط مشتری، شامل ضمانت 7 روزه نخواهد بود.

قوانین آسیب فیزیکی به کالا توسط پست و باربری

  • تحویل کالا از مامور اداره پست جمهوری اسلامی ایران یا باربری توسط مشتری، به معنای سالم بودن کالای تحویل شده از نظر فیزیکی است. مشتری در صورت هرگونه آسیب فیزیکی به کالا باید از تحویل گرفتن آن از مامور پست خودداری نماید.
  • در صورت تحویل کالای آسیب دیده از نظر فیزیکی توسط مشتری، مسئولیت پیگیری بیمه و دریافت غرامت از اداره پست و تیپاکس با خریدار است.

هزینه پست کالای بازگشتی چگونه محاسبه می‌شود؟

  • مرجوعی کالا تنها باید با استفاده از خدمات اداره پست جمهوری اسلامی ایران (پست سفارشی یا پیشتاز) انجام شود. ارسال و مرجوعی کالا با تیپاکس و به صورت پسکرایه پذیرفته نیست.
  • اگر ایراد فنی ومغایرت، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش فروشگاه برسد، هزینه‌ی ارسال کالای تعویض شده با پست پیشتاز به عهده فروشگاه است.
  • جهت واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به نشانی پستی فروشگاه چیستا ارسال شود.
  • در صورت عدم تایید ایراد فنی و سالم بودن دستگاه، هزینه پستی بازگشت کالا به عهده‌ خریدار خواهد بود.

درخواست بازگشت چگونه با خدمات پس از فروش مطرح شود؟

درخواست خود مبنی بر بازگشت کالا و بررسی کارشناسان فنی فروشگاه را در ساعات کاری و از طریق یکی از راه‌های زیر مطرح و فرم مرجوعی آنلاین را با دقت پر نمایید و سپس نشانی پستی را دریافت نمایید. لطفا توجه داشته باشید که پاسخ‌دهی به ایمیل یا پیام‌رسان‌ها ممکن است بین 1 تا 24 ساعت زمان ببرد.

نشانی رایانامه: Info@echista.ir
شماره واتساپ: 09216012489

فهرست

تنظیمات

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود/نام‌نویسی